Neljapäev, 11.02.2016
KontaktInimesedÕppetööKoolieluDokumendidTagasivaadeStatistikaFotoalbumVilistlaseleSisukordE-õpe
Õppetöö
Tundide ajadÕpperuumidÕppematerjalidLugemist suveks 5. - 7. klassile12. klasside lektüürAastaplaaneKool

12. A, B klassile lugemiseks

1. periood

1. nädal – 1 Sulle huvipakkuv maailmas kõneainet pakkunud uudisteos (ilmunud 21.saj , jälgi, et poleks noorsookirjandus, varasema kordustrükk ega tõlge) Kes viimases tunnis polnud, valige interneti/ ajalehtede/raamatukaupluste uudisteoste tutvustuste hulgast või raamatukogu uudiskirjanduse riiulilt. Vali teos, mis Sind tõeliselt huvitab, see ei pea olema kindlasti ilukirjandus. Hemingway “Kellele lüüakse hingekella” või Remarque “Läänerindel muutuseta”, Triumfikaar” vm romaan

2. nädal - Salinger “Kuristik rukkis” või Woolfi (feminist) või Borgese või Singeri proosateos

3. nädal - Williams “Klaasist loomaaed”

4. nädal - BULGAKOV “Meister või Margarita” või lihtsam “Koera süda” või NABOKOV “Lolita”

5. nädal - HESSE “Stepihunt” või KAFKA “Protsess”. või VONNEGUTI või GARCĶA MARQUEZE üks romaan.- Vali see, mida lugeda suudad, mõni ei pruugi Sulle üldse sobida. 1 näidend - Maeterlinck, Pirandello, Brecht, Beckett, Ionesco, Albee.

6. nädal - G Orwell “1984” või mõni teine tulevikunägemus nt Huntington “Tsivilisatsioonide kokkupõrge” vm taoline, raamatukogus on neid palju: sirvi ja vaata, mis huvi pakub.

2. periood

1. nädal - 1 VALTONI novell

2. nädal - M.TRAAdi romaan või M.UNDI üks proosateos. (“Hüvasti, kollane kass” või “Tere, kollane kass” või “Sügisball” – jälgida 60. aastate tegelikkust, argielu

3. nädal - J. KROSSI üks romaan.

4. nädal - BATURINI või LUIGE või SAADI või MUTI või ÕNNEPALU üks proosateos.

5. nädal - Üks UUDISKIRJANDUSE TEOS (21.saj ära märgitud, ühiskonnas kõlapinda leidnud teos )

Loetu unustamise vältimiseks tee lugemispäevik (võid jätkata põhikoolis alustatut), kuhu 1)koosta tegelassuhete kaart, 2)kirjuta peategelaste olemust/isiksust/elu põhimõtteid jms väljendavaid tsitaate ja lisa neile oma kommentaar. 3)Võid kirjutada tekkinud küsimusi, mida mõistad, mis Sulle muljet avaldas või arusaamatuks jäi vms.

Lugemispäevikul on kontrolltöö hinde kaal. Sinna võid kirjutada kõige kohta, mida loed. Hiljem on huvitav lugeda- meenutada.

Mõnusat lugemist.

Järsku pakub huvi.

Riikliku õppekava järgi peab õpilane oskama alljärgnevat

3. Õpitulemused

Gümnaasiumi lõpetaja:

  • mõistab ilukirjanduse väärtust ja hindab kujundlikku mõtlemist ning keelekasutust;
  • on lugenud vähemalt 20 ilukirjandusteost;
  • teab kirjanduse igast etapist vähemalt üht teost põhjalikumalt;
  • teab kirjanduse ˛anreid ja poeetika põhimõisteid;
  • oskab loetut suhestada aja, koha ning teiste tekstidega;
  • oskab analüüsida kirjandusteose kujundikeelt, sisu ja vormi;
  • oskab loetu kohta oma mõtteid ja arvamusi avaldada.