Meie tegemised 17. – 30. september

Loodusteaduste olümpiaadi lõppvoor, karjääripäev 5.-6. klassile, õppekäik Võrtsjärve õppekeskusesse

Loodusteaduste olümpiaadi lõppvoor
17.-18. septembril toimus Tartu Ülikooli Keemikumis Eesti loodusteaduste olümpiaadi lõppvoor. Olümpiaadi eksperimentaalvoor sisaldas kahte 2 tunni ja 15 minutilist laborisessiooni ja kahte pooletunnist teoreetiliste ülesannete lahendamist. Katseid oli kokku 4: 1 bioloogia, 1 füüsika ja 2 keemia. Minule isiklikult meeldis kõige rohkem füüsikateemaline katse, kus pidi elektrit kasutades kindlaks tegema, kui suur on vee või reovee takistus. Selleks oli vaja kokku panna etteantud vooluring ja seejärel elektrit veest läbi lastes mõõtma pinget ning voolutugevust, millest tuletati takistus. Enda arvates oleks ma võinud ja saanud neid ülesandeid paremini lahendada, aga tagantjärgi on kõik ju targad. Tartus saavutasin ma 34. koha, mis koos kevadise eksperimentaalse vooru 26. kohaga sai kokkuvõttes 30.-ks.

Bert Siimon, 9.c klassist

Karjääripäev 5.-6. klassidele

26. septembril korraldas Viljandimaa Rajaleidja Keskus koostöös Noorte Tugilaga karjääripäeva „Õpime tundma karjäärimaailma läbi mängu“, Viljandi linna koolide 5.-6. klassidele. Üritus toimus Viljandi Avatud Noortetehases. Igast Viljandi linna koolist olid kohal 5- liikmelised võistkonnad.
Meie kooli esindasid kaks võistkonda: „Panda“, kuhu kuulusid Regina Univer, Liis Paul, Kristiine Puu, Brigitta Kirsman, Hendrik Koks, Sven Meerits, Kaupo Kruusmäe ja „Upsakad viinerid“, kuhu kuulusid Diandra Sannu, Mackenzie Siimon, Karl Markus Luik, Marten Metsar, Russell Saaremets.
Kell 12.00 hakkasime pihta võistlusmänguga „Ametite fotojaht.“ Mängu käigus läbisime kontrollpunktid, mis tutvustasid erinevaid ameteid: politseinik, kirurg, näitleja, treener, õpetaja, autolukksepp, aednik, kokk, sündmusfotograaf ja juuksur. Iga ameti juures tuli lavastada teemale vastav foto, mille pärast arvutisse üles laadisime.
Pärast võistlust oli lõunapaus.
Järgnesid töötoad: 3D prillide valmistamine, märkide tegemine ja hologrammide valmistamine. Iga õpilane sai need kõik asjad endale ise valmistada ning endale koju viia.
Päeva lõpus said kõik võistlejad auhinna.
Päev oli tore ja tegevusi palju. Selliseid üritusi võiks edaspidi ka korraldada.

Regina Univer 6.c klassist

karjääripäev

Õppekäik Võrtsjärve õppekeskusesse

28. septembril kell 8.15 algas meie sõit Võrtsjärve Järvemuuseumisse. Meid suunati kohe parvesõidule. Sõidu ajal saime teadmisi Võrtsjärvest, kaladest ja ümbritsevatest saartest. Binokliga uurisime ümbrust ja kajakaid peakohal. Õppekeskusesse tagasi jõudes, tegime pikniku. Pärast värskes õhus viibimist oli kõigil üllatavalt hea isu.

Muuseumi giid tutvustas meile akvaariumielanikke. Saime hula teadmisi röövkalade, lepiskalade ja kaitsealuste kalade kohta. Kinnistasime värskeid teadmisi mitmetes mängudes. Õngitsesime kalu, mida giid aitas tuvastada. Arutasime, mille vastu eksivad kalapüüdjad. Saime aru, kui raske on angerja teekond Atlandi ookeani Sargasso merre. Kahjuks meie angerjas ühismängus ei jõudnudki Atlandi ookeani välja.

Kolm tundi möödus järvemuuseumis liigagi kiiresti. Oleme tänulikud, et saime sellise koolituse läbi huvitavaid teadmisi kaladest ja Võrtsjärvest.

2.c klassi õpilased ja õpetaja

Järvemuuseumis

Võrtsjärvel