Uudis

Teemanädal “Eesti Vabariik ja Eesti kroon 30” 07. märts moonika.parna


Veebruari lõpus tähistasime koolis iseseisvuspäeva. Algklassides õpiti tundma meie riigi sümboolikat, kultuuri ja loodust. Vanemates klassides oli läbivaks teemaks raha, sest 20. juunil möödub 30 aastat sellest, kui Eesti Vabariik võttis rahaühikuna taaskasutusele Eesti krooni. 

Kogusime õpilaste perede ja õpetajate mälestusi nii 1992. aasta rahareformist kui ka kroonilt eurole üleminekust. Suur tänu peredele, kes oma meenutusi jagasid!  Vene keele tundides tutvuti rubladega, mis olid kasutuses Tsaari-Venemaal, ENSVs ja on käibel tänasel päeval. Inglise keeles õpiti tundma Ühendkuningriigi rahatähti. Samuti uuriti Inglise Panga kodulehe abil, kas rahatähtedest tunni tarbeks töölehtedele koopiate tegemine on valeraha trükkimisega võrdne süütegu või mitte. Kirjanduses loeti ja arutleti nii suurest raharaiskamisest ja laenuorjusest kui liigsest koonerdamisest ning küsiti: “Kas rahal on ka kolmas külg?”  

Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tundides õpiti põhjalikult tundma Eesti kroone, neil kujutatud kohti ja inimesi ning mõeldi selle üle, kes võiks tänasel päeval Eesti rahatähtedele koha leida. Kunsti ja eesti keele ühise projektina valmis näitus rahatähtedest. Õpilased 5.-8. klassini kujundasid ühe uue Eesti krooni koos selgitusega, miks on rahatähel valitud isik ning sümbolid. Näitus on väljas 1. korruse koridoris, tule vaatama! 

 

Veebruari lõpus tähistasime koolis iseseisvuspäeva. Algklassides õpiti tundma meie riigi sümboolikat, kultuuri ja loodust. Vanemates klassides oli läbivaks teemaks raha, sest 20. juunil möödub 30 aastat sellest, kui Eesti Vabariik võttis rahaühikuna taaskasutusele Eesti krooni. 

Kogusime õpilaste perede ja õpetajate mälestusi nii 1992. aasta rahareformist kui ka kroonilt eurole üleminekust. Suur tänu peredele, kes oma meenutusi jagasid!  Vene keele tundides tutvuti rubladega, mis olid kasutuses Tsaari-Venemaal, ENSVs ja on käibel tänasel päeval. Inglise keeles õpiti tundma Ühendkuningriigi rahatähti. Samuti uuriti Inglise Panga kodulehe abil, kas rahatähtedest tunni tarbeks töölehtedele koopiate tegemine on valeraha trükkimisega võrdne süütegu või mitte. Kirjanduses loeti ja arutleti nii suurest raharaiskamisest ja laenuorjusest kui liigsest koonerdamisest ning küsiti: “Kas rahal on ka kolmas külg?”  

Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tundides õpiti põhjalikult tundma Eesti kroone, neil kujutatud kohti ja inimesi ning mõeldi selle üle, kes võiks tänasel päeval Eesti rahatähtedele koha leida. Kunsti ja eesti keele ühise projektina valmis näitus rahatähtedest. Õpilased 5.-8. klassini kujundasid ühe uue Eesti krooni koos selgitusega, miks on rahatähel valitud isik ning sümbolid. Näitus on väljas 1. korruse koridoris, tule vaatama!