2. klasside lennuülene õppekäik Olustverre
27. mail toimus 2. klasside õppekäik Olustverre. Oma tegevusi alustasime leivakojas. Veeretasime igaüks endale leivataignast kaukese, mis siis ahju küpsema pandi. Nüüd võtsime ette ringkäigu, mille jooksul külastasime puuhobuste ning seejärel looma- ja linnutopiste näitust. Tutvusime erinevate koduloomade ja -lindudega. Külastasime Olustvere lossi. Saime palju uusi teadmisi. Nüüd oligi kõht tühjaks läinud ning ahjusoojad kakukesed maitsesid väga hästi.
Oli tore ja huvitav päev!
Ettevõtlike noorte edulood
Keskkonnanädal VJK-s 2025. aastal
5. klassid külastasid Viljandi reoveepuhastusjaama ja tundides tegid katseid veega.
Viljandi reoveepuhastusjaamas said õpilased täpsemalt teada, et Viljandi puhas vesi tuleb üheksast puurkaevust. Reovett puhastatakse bioloogilisel teel bakterite abil, puhastatud vesi juhitakse Tänassilma jõkke ja tekkinud aktiivmuda suunatakse uuesti ringlusesse, kasutades põllumajanduses.
5. klass tegi katse vee tihedusega, mille põhjal said õpilased vastuse küsimusele: kus on kergem ujuda Läänemeres, Vahemeres või Surnumeres?
6. klassid tutvusid ühe Viljandimaa loodus- või maastikukaitsealaga. Lõpptulemusena valmis uurimusest referaat. Tundides mängis 6.c klass kaardimängu Kliimakool, kus tuli ära arvata kui palju süsihappegaasi eraldub erinevate tegevuste käigus. Õpilastele tuli üllatusena, et veiseliha söömisega kaasneb palju süsihappegaasi eraldumist.
7. klasside õpilased läbisid süsinikuringi teemalise virtuaalse põgenemistoa, kus õpilased said teada, kus me kõige rohkem süsinikku kasutame ja millega iga õpilane ise saab vähendada süsiniku jalajälge. Kõige populaarsem viis vähendada oma süsiniku jalajälge õpilaste poolt on käia rohkem jala või jalgrattaga ja süüa kodu lähedal kasvatatud toitu.
Tundides uurisid 7. klasside õpilased, miks peab prügi sorteerima ja milliseid keskkonnaprobleeme prügi maakerale tekitab. Saadud info põhjal valmisid plakatid, et ka koolikaaslasi teavitada.
8. klasside Curie rühm osales Taibukate laboris „Heli kiiruse määramise“ töötoas.
8. klassi õpilased uurisin koolimaja ümbruses kasvavaid samlike ja samblaid.
Kõik 8. klassid osalevad KIKi õppeprogrammis “Millest jutustavad aastarõngad?”, kus õpilased uurivad järgmist:
*Kas kliimamuutust saab uurida puude abil?
*Kas ja kuidas kliimamuutused mõjutavad metsa?
*Kas metsamajandamisel ja puidukasutusel võiks olla mõju kliimamuutusele?
*Puud teaduse teenistuses – puidu kasutus vs taastumatud loodusvarad.
9. klassi õpilased toimus loeng tuumaenergiast. Loengu viis läbi meie kooli vilistlane Anu Koppel, kes töötab Fermi energias tarnejuhina.
9. klassi Ohmi rühma õpilased osalesid Taibukate labori töötoas „Elektripliidi kasuteguri määramine“.
Teadusringi õpilased uurisid kohaliku hüdrosfääri ehk mõõtsid Viljandi järve vee omadusi ja edastasid andmed NASA-le.
21.mail oli Viljandi järve vesi 17oc soolsus 0 ppt, pH 7,02, lahustunud hapnik 89%, läbipaistvus 89 cm, fosfaate oli 0,5 mg liitris vees ja nitraate 1 mg liitri vee kohta.
2.a osales 20. mail Tipu Looduskoolis programmis "Elamusretk looduses"
GLOBE ja teadusringi õpilaste ilmamõõtmised
VJK koolimaja katusel on Northern Illinois ülikoolilt saadud automaatilmajaam, mis mõõdab pidevalt erinevaid andmeid. Ilmajaam mõõdab iga 15 minuti järel temperatuuri, õhuniiskust, tuulekiirust, sademete hulka. GLOBE ja teadusringi õpilased on selgeks saanud, kuidas andmed ilmajaamast alla laadida ja tutvunud nende andmetega.
Ajavahemikul 24.05.2024 kuni 14.05.2025 oli:
maksimaalne õhutemperatuur 33,5 kraadi, miinimum temperatuur - 13,7 kraadi ja keskmine 8,8 kraadi;
maksimaalne sademete hulk 11,4 mm, miinimum 0 mm ja keskmine 0,02 mm;
maksimaalne õhuniiskus 95%, minimaalne õhuniiskus 22,2% ja keskmine 79,6%;
Maksimaalne tuulekiirus oli 6,54m/s, miinimum 0 m/s ja keskmine 1,04m/s.
Õpetaja Maila Visnap