Meie tegemised maikuus 16. mai moonika.parna
3.a ja 3.b klassid käisid vee-elustikku uurimas
3.a mõtted
30. mail käisime klassiga KIK-i programmi raames Loodi Looduspargis. Ilm oli ilus ja programm huvitav. Alustasime vee-elustikuga tutvumist Loodi paisjärve ääres. Huvitav oli kahvaga millimallikaid püüda ja hiljem jooniste ning kirjanduse abil need õigete nimedega töölehele kanda. Muidugi sai selle juures ka palju nalja ja uusi nimetusi tekitatud, aga lõpuks giidi abiga sai kõik paika.
Sellega asi ei piirdunud, suundusime matkarajale, mis lõppes Põrguorus ehk Loodi liivakivi paljandi juures. Teel sinna saime teada, mida võib praegusel ajal metsast söödavat leida. Proovisime põrdakanepit, kuusevõrseid, jänesekapsast jne. Giid tutvustas meile ka looduslikku küüneviili- raudosja. Jätsime meelde, kui tähtis on taimede tundmine, ja see, et midagi tundmatut suhu ei pista!
Päev oli õpetlik ja lõbus. KIK-i projektiga käivad sellel aastal Loodi Looduspargis kõik 3.klassid. Loodan, et teistel on sama põnev kui oli meil. Soovitasin lastel ka vanemad sinna matkama kutsuda.
3a ja õp Anne Kilk

3.b mõtted õppekäigust 31. mail
Kogu öö aina sadas ja hommik ei lubanud kuivemat ilma. Nukker. Niipea, kui kõik kokku saime, olime indu täis ning ootasime põnevusega eesolevat õppekäiku Loodi loodusparki. Kui bussist väljusime, võttis meid vastu rõõmsameelne, meile juba tuttav, Keskkonnaameti Viljandi maakonna keskkonnahariduse büroo spetsialist Krista Kingumets. Tal olid valmis pandud kõik vahendid, millega saime oma uurimisi teostada. Püüdsime järvest kahvadega erinevaid pisikesi vee-elukaid. Uurisime neid ja täitsime abimaterjale kasutades töölehte. Rääkisime, missuguseid iseloomulikke tunnuseid märkasime. Arutasime, kus me üldse vett kasutame. Einestasime pisut ja asusime matkarajale. Seal saime veel palju lisateadmisi juurde ja maitsesime erinevaid söödavaid taimi. Käisime ära ka Loodi põrguorus. Lõpuringis tegime päevast kokkuvõtte. Kogu päeva saatsid vihmasabinad, mis meid üldse ei häirinudki. Oli ju nii põnev.
Õpetaja Urve Mett

Keskkonnanädal VJK-s
9.-16. mail toimus Viljandi Jakobsoni Koolis keskkonnateemaline teemanädal 5. – 9. klassi õpilastele.
Keskkonnanädala raames toimusid erinevad ettevõtmised: õppekäigud, loengud, töötoad. Tundides käsitleti erinevaid keskkonnaprobleeme: vesi, ökosüsteemid, süsiniku ringe, loodusvööndid, ökoloogiline jalajälg.
5. klassid külastasid Viljandi reoveepuhastusjaama ja tundides tegid katseid veega.
Viljandi reoveepuhastusjaamas said õpilased täpsemalt teada, kuidas puhastatakse ja kes puhastavad meie reovee ning kuidas jõuab puhas vesi ja ka tahked jäägid, mida saab kasutada põllumajanduses, uuesti ringlusesse.
5.klass tegi katse vee tihedusega, mille põhjal said õpilased vastuse küsimusele: kus on kergem ujuda Läänemeres, Vahemeres või Surnumeres?
6. ja 8. klasside kuulasid eesti loomaökoloogi ja teaduse populariseerija Tuul Sepa loengut „Mida õpetab linn?“ Oma elukeskkonna elurikkust saab vaadata rakendusest rohumeeter.ee. Meie kool on elurikkuse poolest rahuldavas asukohas. Rohelisel alal on väga hästi, punane ala tekitab probleeme.
7. klassid osalesid töötoas „ Jäätmed, prügi sorteerimine“, mille viis läbi Krista Kingumets Keskkonnaametist. Saadi vastused küsimustele miks ja kuidas on vaja prügi sorteerida ja mis prügist edasi saab. Töötoa lõpetas praktiline prügi sorteerimine.
Lisaks said kõik 7. klassi õpilased keskkonnanädala raames läbida süsinikuringi teemalise virtuaalse põgenemistoa, mille läbimisel said õpilased teada, kus me kõige rohkem süsinikku kasutame ja millega iga õpilane ise saab vähendada süsiniku jalajälge. Kõige populaarsem viis vähendada oma süsiniku jalajälge õpilaste poolt on käia rohkem jala või jalgrattaga ja süüa kodu lähedal kasvatatud toitu.
9. klassid osalesid töötoas „ Jäätmed, prügi sorteerimine“ , mille viis läbi Krista Kingumets Keskkonnaametist. Keemia tundide ajal tegeleti lähemalt keskkonnaprobleemide ja nende olemustega. Õpilased said mitu tundi internetist erinevate keskkonnaprobleemide kohta infot otsida. Seejärel vormistati enda teemal poster, mille abil said keskkonnaprobleemidest ülevaate ka kõik huvilised õpilased.