Ettevõtlikkuse arendamine Jakobsoni Koolis



Projekti eesmärk

Ettevõtlikkuse arendamine läbi kõikide kooliastmete ja juba toimivate ettevõtlikkuse tundide praktilisemaks muutmine.

Projekti rahastajaks on Euroopa Sotsiaalfond. Rahastatud summa 9 025,77 eurot.

 

Projekti tegevused

Projektõpe 7. klassis

7. klassis on lõimitud ühe trimestri jooksul tehnoloogiaõpetus, kunst, käsitöö ja kodunuds. Trtimestri vältel jõuavad õpilased ideest teostuseni ehk mõtlevad välja, kujundavad, disainivad ja toodavad erinevaid tooteid, mida kooli ja maakonna laatadel müüakse. Õpilased saavad prakrtilised kogemused disainist, tootmisest, meeskonnatööst, ettevõtlusest ja paljust muust. 

Osalenud õpilaste mõtteid:

  • Et sai oma kätega midagi teha ja raha teenida. 
  • Meeldis, et saime teha sellist projekti, mida ise tahtsime. 
  • Sai uusi ja huvitavaid teadmisi ning oskusi. 
  • Sai õppida, kuidas teha paremini koostööd ja koos asju planeerida. 

 

Õpilased said oma tooteid müüa ka mitmetel laatadel, mis olid väga meeleolukad ning rahvarohked. 

 

 

Lennuülene lõimitud draamaõpetuse projektõpe 4. klassis

4. klasside õpilased loovad terve lennuga kaks korda aastas draamaprojekti. Selle käigus etendatakse näidend, mis on väga sarnane päris teatrietgendustele. Õpilased loovad tundides kavalehti, reklpaamplakateid, pakuvad kohvikus suupisteid jne. Terve lend on kaasatud projekti valmimisse. 

Praktiliste tegevuste käigus õpitakse meeskonnatööd, ürituse korraldamist, ettevõtlust, planeerimist ja paljusid teisi oskusi. 

 

 

Olemasolevate kursuste praktilisemaks muutmine

5. ja 6. klassi ettevõtlikkuse kursuse raames külastati ettevõtteid ja kaasati külalislektoreid. Tehti koostööd mini- minifirmade arendamisel. Õpilased saavad praktilise kogemuse ettevõtte majandamisel ning võimaluse oma tooteid kooli laadal müüa. 

 

Ettevõtlusmängude mängimine

Õpilased said projekti perioodil mängida Ettevõtlusküla mänge "Ettevõtlik pere" ja "Ettevõtlik kodanik". Mängud panevad õpilased olukorda, kus nad peavad säästma raha oma pere eesmärkide saavutamiseks või majandama oma isiklikku firmat. Õpilased saavad ülevaate, kuidas toimub raha ringlemine, mis on ning mille jaoks on vaja makse maksta, kuidas toimib reklaam ja omavaheline koostöö. 

Mänge mänginud õpilaste mõtteid:

Väga lahe mäng oli. Ma sain aru raha ringlemisest.

Mängime seda veel. 

Mulle meeldis rahadega majandada. 

Me suutsime oma eesmärgi täita ja raha piisavalt säästa. 

 

Mängude läbiviimise juures olid juhendjatena peamiselt abiks õpilased ise. Seega toimus edukalt ka õpilastelt õpilastele õpetamine ja õppimine. 

  

 

Kõik projekti käigus kasutusele võetud uued õppimisviisid jätkuvad ka järgnevatel õppeaastatel. 

Projekti eesmärk

Ettevõtlikkuse arendamine läbi kõikide kooliastmete ja juba toimivate ettevõtlikkuse tundide praktilisemaks muutmine.

Projekti rahastajaks on Euroopa Sotsiaalfond. Rahastatud summa 9 025,77 eurot.

 

Projekti tegevused

Projektõpe 7. klassis

7. klassis on lõimitud ühe trimestri jooksul tehnoloogiaõpetus, kunst, käsitöö ja kodunuds. Trtimestri vältel jõuavad õpilased ideest teostuseni ehk mõtlevad välja, kujundavad, disainivad ja toodavad erinevaid tooteid, mida kooli ja maakonna laatadel müüakse. Õpilased saavad prakrtilised kogemused disainist, tootmisest, meeskonnatööst, ettevõtlusest ja paljust muust. 

Osalenud õpilaste mõtteid:

  • Et sai oma kätega midagi teha ja raha teenida. 
  • Meeldis, et saime teha sellist projekti, mida ise tahtsime. 
  • Sai uusi ja huvitavaid teadmisi ning oskusi. 
  • Sai õppida, kuidas teha paremini koostööd ja koos asju planeerida. 

 

Õpilased said oma tooteid müüa ka mitmetel laatadel, mis olid väga meeleolukad ning rahvarohked. 

 

 

Lennuülene lõimitud draamaõpetuse projektõpe 4. klassis

4. klasside õpilased loovad terve lennuga kaks korda aastas draamaprojekti. Selle käigus etendatakse näidend, mis on väga sarnane päris teatrietgendustele. Õpilased loovad tundides kavalehti, reklpaamplakateid, pakuvad kohvikus suupisteid jne. Terve lend on kaasatud projekti valmimisse. 

Praktiliste tegevuste käigus õpitakse meeskonnatööd, ürituse korraldamist, ettevõtlust, planeerimist ja paljusid teisi oskusi. 

 

 

Olemasolevate kursuste praktilisemaks muutmine

5. ja 6. klassi ettevõtlikkuse kursuse raames külastati ettevõtteid ja kaasati külalislektoreid. Tehti koostööd mini- minifirmade arendamisel. Õpilased saavad praktilise kogemuse ettevõtte majandamisel ning võimaluse oma tooteid kooli laadal müüa. 

 

Ettevõtlusmängude mängimine

Õpilased said projekti perioodil mängida Ettevõtlusküla mänge "Ettevõtlik pere" ja "Ettevõtlik kodanik". Mängud panevad õpilased olukorda, kus nad peavad säästma raha oma pere eesmärkide saavutamiseks või majandama oma isiklikku firmat. Õpilased saavad ülevaate, kuidas toimub raha ringlemine, mis on ning mille jaoks on vaja makse maksta, kuidas toimib reklaam ja omavaheline koostöö. 

Mänge mänginud õpilaste mõtteid:

Väga lahe mäng oli. Ma sain aru raha ringlemisest.

Mängime seda veel. 

Mulle meeldis rahadega majandada. 

Me suutsime oma eesmärgi täita ja raha piisavalt säästa. 

 

Mängude läbiviimise juures olid juhendjatena peamiselt abiks õpilased ise. Seega toimus edukalt ka õpilastelt õpilastele õpetamine ja õppimine. 

  

 

Kõik projekti käigus kasutusele võetud uued õppimisviisid jätkuvad ka järgnevatel õppeaastatel.