Mari ja Aile õpiränne

Õppejuht Mari ja arendusjuht-õppekorraldaja Aile käisid Erasmus+ õpirändel Hispaanias, Barcelonas. Nad osalesid nädalasel koolitusel “Discovering the Best Educational Systems from Europe and the World", mis toimus 18.11 -23.11.2024. 


Õppejuht Mari ja arendusjuht Aile mõtted 

Kursusel oli haridustöötajaid Leedust, Bulgaariast, Sloveeniast, Serbiast ja Küproselt. Nädala jooksul tutvuti Jaapani, Singapuri, Hollandi, Suurbritannia, Kanada, Soome ja Norra haridussüsteemide tugevuste ja väljakutsetega. Lisaks toimusid tulised arutelud osalejate koduriigi haridussüsteemide ja sügavamate haridusfilosoofiliste probleemide üle.  

Riigiti on õppekavad, põhihariduse astmed, koolide pidamine ja rahastamine ning õpetajate ja koolijuhtide palkamine erinevad. On ka palju sarnast: õpetajate ja koolijuhtide puudus, õpetajate ajapuudus ja tööga koormatus, ülihoolitsevad „helikopterlapsevanemad“ ja õpitud abitus ning üha nõrgemate käeliste oskustega nutipõlvkonna õpilased. Elav arutelu puhkes õpilaste koolist puudumise teemal, mis on kõikjal tõusev trend.  

Mõtlemapanev oli näide Jaapanist, kus koolilõuna söömisest oli kujundatud sisukas õppetegevus, mille kaudu kujunevad õpilaste väärtushoiakud, tervisekäitumine ja teadlikkus toidu kasvatamisest, tootmisest, töötlemisest ja mõjust tervisele.  

Uhke oli koolitusel esindada Eestit, väga hea haridusega riiki, ka koolitaja lubas kaaluda koolitusplaani Eesti haridussüsteemi lisamist.  

Loomulikult saime osa rikkalikust kultuuriprogrammist: Picasso, Mirò, Gaudi, flamenko... 

Kokku sai lepitud Küprose õpetajate külaskäik VJKsse aprilliks ja arendusjuht Aile märkmikus on väärtuslikud kontaktid edaspidiseks koostööks. 

Õppejuht Mari ja arendusjuht Aile mõtted 

Kursusel oli haridustöötajaid Leedust, Bulgaariast, Sloveeniast, Serbiast ja Küproselt. Nädala jooksul tutvuti Jaapani, Singapuri, Hollandi, Suurbritannia, Kanada, Soome ja Norra haridussüsteemide tugevuste ja väljakutsetega. Lisaks toimusid tulised arutelud osalejate koduriigi haridussüsteemide ja sügavamate haridusfilosoofiliste probleemide üle.  

Riigiti on õppekavad, põhihariduse astmed, koolide pidamine ja rahastamine ning õpetajate ja koolijuhtide palkamine erinevad. On ka palju sarnast: õpetajate ja koolijuhtide puudus, õpetajate ajapuudus ja tööga koormatus, ülihoolitsevad „helikopterlapsevanemad“ ja õpitud abitus ning üha nõrgemate käeliste oskustega nutipõlvkonna õpilased. Elav arutelu puhkes õpilaste koolist puudumise teemal, mis on kõikjal tõusev trend.  


Mõtlemapanev oli näide Jaapanist, kus koolilõuna söömisest oli kujundatud sisukas õppetegevus, mille kaudu kujunevad õpilaste väärtushoiakud, tervisekäitumine ja teadlikkus toidu kasvatamisest, tootmisest, töötlemisest ja mõjust tervisele.  

Uhke oli koolitusel esindada Eestit, väga hea haridusega riiki, ka koolitaja lubas kaaluda koolitusplaani Eesti haridussüsteemi lisamist.  

Loomulikult saime osa rikkalikust kultuuriprogrammist: Picasso, Mirò, Gaudi, flamenko... 

Kokku sai lepitud Küprose õpetajate külaskäik VJKsse aprilliks ja arendusjuht Aile märkmikus on väärtuslikud kontaktid edaspidiseks koostööks.