Õppejuht Mari õpiränne


Õppejuht Mari käis Erasmus+ õpirändel Hollandis. Ta oli töövarjuks erinevates sh haridusprogrammi LeerKRACHT koolides. Õpiränne toimus 02.10.-12.10.2022. 


Minu õpirände fookuses oli õpetajate koostöö ja professionaalne areng ning selle toetamine koolis. TÜ Tulevikukooli programmi mentorite kaudu õnnestus mul saada kontakti Hollandi haridusprogrammi LeerKRACHT coachiga, kes aitas mind kokku viia erinevate nimetatud programmi läbi teinud koolidega. 

LeerKRACHT on haridusprogramm, mille eesmärk on õpetajate ja juhtkondade koostöös muuta kooli ja õpetamist “iga päev üheskoos natuke paremaks”. Programmiga võivad liituda erinevad koolid alustades algkoolidest ja lõpetades õpetajaid ette valmistavate kõrgkoolidega. Haridusprogrammi olulisteks märksõnadeks on usk õpetajasse ja õpetajate koostöösse, õppijakesksus, jätkusuutlikud muutused ja jätkuv paremakssaamine.  

Töövarjutamise raames õnnestus mul ühel päeval osaleda sellel õppeaastal LeerKRACHTiga alustavate koolide foorumil. Sellel koolituspäeval aidati meeskondadel esmalt seada eesmärke.  

 

Seejärel tutvustati kõige üldisemalt haridusprogrammi nelja tööriista: valge tahvli koosolekut, ühist tundide planeerimist, tunnivaatluse ja tagasisidestamise metoodikat ja tagasiside kogumise meetodid “õpilaste hääl”. 

Järgnevatel päevadel käisin tunde vaatlemas, vestlesin õpetajate meeskondade ja koolijuhtidega nende kooli praktikatest, osalesin erinevates koolides valge tahvli koosolekutel, mida minule mõeldes peeti inglise keeles. Olen siiralt liigutatud nende avatusest ja paindlikkusest!  

Töövarju perioodi sisse jäi 5.oktoober, õpetajate päev. 

Kokku käisin kümne päeva jooksul 14 erinevas koolis, mis asusid Põhja-Hollandi erinevates linnades, närisin ennast läbi Hollandi raudteevõrgu ja haridussüsteemi skeemidest, hoidusin edukalt kokkupõrkest jalgrattaga, jõudsin põgusalt tutvuda Amsterdamiga ja sain aimu õpetajate päeva tähistamisest Hollandis.  

Erasmus+ õpiränne oli suurepärane kogemus, nägin-kuulsin-kogesin eesmärgiks seatule oluliselt rohkem! 

Minu õpirände fookuses oli õpetajate koostöö ja professionaalne areng ning selle toetamine koolis. TÜ Tulevikukooli programmi mentorite kaudu õnnestus mul saada kontakti Hollandi haridusprogrammi LeerKRACHT coachiga, kes aitas mind kokku viia erinevate nimetatud programmi läbi teinud koolidega. 

LeerKRACHT on haridusprogramm, mille eesmärk on õpetajate ja juhtkondade koostöös muuta kooli ja õpetamist “iga päev üheskoos natuke paremaks”. Programmiga võivad liituda erinevad koolid alustades algkoolidest ja lõpetades õpetajaid ette valmistavate kõrgkoolidega. Haridusprogrammi olulisteks märksõnadeks on usk õpetajasse ja õpetajate koostöösse, õppijakesksus, jätkusuutlikud muutused ja jätkuv paremakssaamine.  


Töövarjutamise raames õnnestus mul ühel päeval osaleda sellel õppeaastal LeerKRACHTiga alustavate koolide foorumil. Sellel koolituspäeval aidati meeskondadel esmalt seada eesmärke.  

 

Seejärel tutvustati kõige üldisemalt haridusprogrammi nelja tööriista: valge tahvli koosolekut, ühist tundide planeerimist, tunnivaatluse ja tagasisidestamise metoodikat ja tagasiside kogumise meetodid “õpilaste hääl”. 

Järgnevatel päevadel käisin tunde vaatlemas, vestlesin õpetajate meeskondade ja koolijuhtidega nende kooli praktikatest, osalesin erinevates koolides valge tahvli koosolekutel, mida minule mõeldes peeti inglise keeles. Olen siiralt liigutatud nende avatusest ja paindlikkusest!  

Töövarju perioodi sisse jäi 5.oktoober, õpetajate päev. 

Kokku käisin kümne päeva jooksul 14 erinevas koolis, mis asusid Põhja-Hollandi erinevates linnades, närisin ennast läbi Hollandi raudteevõrgu ja haridussüsteemi skeemidest, hoidusin edukalt kokkupõrkest jalgrattaga, jõudsin põgusalt tutvuda Amsterdamiga ja sain aimu õpetajate päeva tähistamisest Hollandis.  

Erasmus+ õpiränne oli suurepärane kogemus, nägin-kuulsin-kogesin eesmärgiks seatule oluliselt rohkem!