Päevaraamat

Meie tegemised detsembris 04. detsember

9. klassi jõulunäidend. 1.c ja 2.b jõulumaal. 2.c linna raamatukogus jõuluootuse üritusel. Füüsikaolümpiaadi koolivoor. 2.c külastas Heimtali Võlumaad. Kodutütarde talvelaager. Füüsika lahtine võistlus. Kendama võistlus. Käsipallivõistlus 1.-3. klassile. 1.b õppekäik Viljandi Muuseumisse. Loodusteaduste olümpiaadi piirkonnavoor. Teadusajakirjade viktoriini III voor. Koostööprojekt Viimsi kooli õpilasesindusega. 5.b ja 5.d klassi õppekäik Türile.

9. klassi jõulunäidend

20. detsembril esitasid 9. klasside õpilased koolis oma jõulunäidendit, mis oli valminud USA jõulufilmi “Fred Claus” põhjal. Näidendis olid esile toodud suhted lähedastega. Selline teema pani loodetavasti igaühe publikus ka enda pere peale mõtlema. Näidend oli täis humoorikaid repliike ja ootamatuid lahendusi, mis publiku kaasa elama panid. Jõulunäidendi pealkirjaks sai “Freddie läheb koju”. Tagasiside oli nii õpetajate kui ka nooremate õpilaste poolt väga hea. Loo autoriteks olid Emma-Elenor Peta, Anete-Marleen Siimon, Cariite Arak, Marleen Sillat, Brigitta Kirsman, Carolyn Mardim ja Emma Kruusmäe. Õpilasi juhendas Enna Audova.

Liis Paul, 9.c

1.c ja 2.b jõulumaal. 2.c linna raamatukogus jõuluootuse üritusel. 2.c külastas Heimtali Võlumaad. Kodutütarde talvelaager. Füüsika lahtine võistlus. Kendama võistlus. Käsipallivõistlus 1.-3. klassile. 1.b õppekäik Viljandi Muuseumisse. Loodusteaduste olümpiaadi piirkonnavoor. Teadusajakirjade viktoriini III voor. Koostööprojekt Viimsi kooli õpilasesindusega. 5.b ja 5.d klassi õppekäik Türile.

1.c ja 2.b jõulumaal

1.c ja 2.b tegid ühise reisi jõulumaale Kildul. Seal, endises koolimajas, võtsid meid vastu pöialpoisid ja lumivalguke.
Üks pöialpoiss viis meid loomi vaatama. Saime loomi ka ise sööta. Nägime hobuseid, lambaid, küülikuid, kitsesid, parte ja hanesid. Lumivalguke rääkis loomadest ning küsis lastelt, miks neid loomi talus kasvatatakse. Pöialpoiss rääkis meile poni aretamise vajalikkusest.
Valasime Toriseja pöialpoisiga koos õnnetina. Siis uurisime valatud tinatükki ja püüdsime arvata, mida tinatükike kujutab. Põnev.
Soovijad said sõita poni seljas. Kõik seda veel proovida ei julgenud.
Oligi aeg pidada väike söögipaus. Soe kakao ja saiakesed maitsesid nüüd nii hästi.
Veel oli võimalus piparkooke ise teha. Põlled ette, käed puhtaks ja läks lahti piparkoogitaigna rullimine ja vormimine.
Lõpuks ootas meid juba jõuluvana kingikotiga. Kandsime ühiselt ette õpitud luuletuse. Jõuluvanale see igatahes meeldis ja nii saimegi oma kommikohvrid kätte.
Piparkoogid olid vahepeal ahjus valmis saanud ja pakitud. Need anti meile veel enne bussile minekut.
Oli tore ja ka õpetlik päev.

2.c linna raamatukogus jõuluootuse üritusel

Lund ei ole … Jõulutunnet tuleb otsida. Leidsime seda jälle natuke juurde –  see-kord raamatukogust.

Vahva jõulujutt, teadmised jõulukommetest, jõulukaunistuste meisterdamine, maitsvad piparkoogid  ja mõnus aeg mängimiseks ning lugemiseks. Enne kojutulekut veel üllatuskomm saabaste sees. No mida veel tahta? Tore oli!

2.c külastas Heimtali Võlumaad

5. detsembri pärastlõunal ootas meid koolimaja ees väike kummaline buss, mille roolis istus põhjapõder ja bussi ukse ees vehkisid kätega imelikud kirjudes riietes tegelased. Põhjapõdra osaval juhtimisel jõudsime peagi Heimtali Võlumaale.

Kohale jõudes kohtusime Võlumaa elanikega: jõulumemme lapselapse, nõidade, päkapikkude, sepa, puutöömeistri, laekavalvuri ja paljude teiste tegelastega. Sepikojas sai iga laps panustada klassi meenesse – täringusse, mis meie üllatuseks avas  ka salalaeka. Enda meisterdatud kuuseehted kaunistavad nüüd koduseid kuusepuid. Lisaks sai suu magusaks maitsvate pannkookidega ning tutvuda loomadega.

Kodutütarde talvelaager

6.-8. detsembrini toimus Mustlas, Tarvastu Gümnaasiumis Sakala maleva kodutütarde ja noorkotkaste talvelaager. Laagri programm oli põnev. Esimesel päeval toimus piirivalve esitlus koeraga, teisel päeval olid mitmed töötoad: piparkookide küpsetamine; puutöö; villainglite meisterdamine; mängude töötuba; võitluskunstid; discgolf; helkurite tegemine ning lisaks õppisime line-tantsu. Õhtul tuli Jõulumemm ja pärast tema minekut hakkas sokidisko. Viimasel päeval toimusid võistlusmängud. Pärast võistlusi toimus laagri lõpetamine ning siis hakkasime tagasi Viljandi poole sõitma. Kolm laagripäeva möödusid imekiiresti.

Aleksandra Kena, 5.c

Füüsika lahtine võistlus   23. novembril toimus üle vabariigi Eesti koolinoorte 30. füüsika lahtine võistlus. Lahtise võistluse ülesanded on keerukad ja nõuavad rohket peamurdmist. Meie kooli õpilased olid edukad. Silver Erm 8.c klassist saavutas 8. klasside arvestuses 26 võistleja seas tubli 7. koha. Emma Kruusmäe 9.a klassist oli 9. klasside  arvestuses 27., võistlejaid oli selles vanuseklassis 58.

Kendama võistlus

5. detsembril toimus aulas 6. klassi poiste Joonase, Kerteni, Lauri ja Sandri eestvedamisel Kendama võistlus, kus osales 30 õpilast 1.-7. klassist. Võistlus toimus kahes vanusegrupis ja paremad selgitati 1.-3. klassi ja 4.-7. klassi arvestuses. Võistluse tulemused:

1.-3. klassid

I koht Bert Martin

II koht Karl-Kenneth Paltser

III koht Jasper Becker

4.-7. klassid

I koht Rene Talt

II koht Sander Väljaots

III koht Anari Peedo

Palju õnne võitjatele ja aitäh korraldajatele!

Käsipallivõistlus 1.-3. klassile

4. detsembril toimus kooli võimlas minu loovtöö raames käsipalli turniir 1.-3. klassidele. Kohale tulid kõik klassid peale 1.a.

Võitjana väljus 3.a klass, kes alistas finaalis 2.c klassi.

Robin Liinsoo, 8.c klass

1.b õppekäik Viljandi Muuseumisse

Käisime muuseumis. Saime teada, mis on eksponaat ning nägime lähedalt looma- ja linnutopiseid. Kordasime seda, mida loomade ja lindude kohta õppinud olime, kuid omandasime ka uusi tarkusi. Palju põnevust pakkusid ajaloolised esemed. Uurisime ordulinnuse maketti. Mängisime tähelepanu-mängu, et teada saada, kui ruttu otsitava eseme või foto üles leiame. See oli lõbus ja emotsionaalne. Rehetuba oli omaette vaatamisväärsus. Üllatusime esemetest, mida seal nägime. Läheme sinna kindlasti veel, sest teisele korrusele me seekord ei jõudnudki.

1.b ja õpetaja Urve Mett

Loodusteaduste olümpiaadi piirkonnavoor

9. novembril toimus loodusteaduste olümpiaadi piirkonnavoor, kus 7. ja 8. klassi õpilased lahendasid keemia, bioloogia ja füüsika ülesandeid.  Neid töid hinnati Tartus.  Nüüd on selgunud ka tulemused. Meie kooli õpilastel läks väga hästi, nad saavutasid Viljandimaa arvestuses esimesed viis kohta!   I koht Janeli Sillaots 8.b klass II koht Silver Erm 8.c klass III koht Liya Rogolevskaya 7.c klass IV koht Kevin Jürgen 8.b klass V koht Travis Sova 7.c klass Palju õnne õpilastele ja juhendajatele!

Teadusajakirjade viktoriini III voor

4. detsembril toimus teaduajakirjade viktoriini kolmas voor. Selle vooru parimad olid: I – II kohta jagasid 8.c ja 7.a klassi võistkonnad; III koht 9.a klassi võistkond. Tulemuste tabel on näha fuajees oleval stendil. Toredat jõuluaega ja kohtume jaanuaris! Edukat lugemist!

Koostööprojekt Viimsi kooli õpilasesindusega

19.-20. oktoobril käis meie koolis külas Viimsi kooli õpilasesindus. 22.-23. novembril oli meie õpilasesinduse kord neile külla minna. Kahe külaskäigu vahelisel ajal korraldati nii meie koolis kui ka Viimsi koolis osaluskohvikud.
Viimsis laagris arutasimegi osaluskohvikute tulemusi ja tutvusime nende koolimaja ning Viimsiga. Kuna ööbisime kõik koolis, siis saime palju ühiselt koos aega veeta. Plaanime ka edaspidi koostööd teha.

Anne Marie Õmblus, õpilasesinduse meedijuht

5.b ja 5.d klassi õppekäik Türile

Käisime 29.novembril klassiga Türil ringhäälingumuuseumis. Läksime sinna üheskoos reede hommikuse rongiga. Kohale jõudes anti meile mõned nipid, kuidas teha uudis võimalikult arusaadavaks ja huvitavaks. Seejärel oli aega pool tundi, et mõelda uudis ja selle sisu. Peagi jõudis kätte filmimise aeg. Sellega läks kõige kauem aega. Sealt oli näha, kes sai enne räägitust aru, kes mitte. Lõpuks said ikkagi kõik paarid lühiklipi tehtud. Minu arvates oli see uudne ja vägev kogemus. Peale seda oli vaba aeg. Paljud läksid Türi linna avastama. Ühe tunni pärast pidime kogunema rongijaama. Siis sõitsime jällegi üheskoos rongiga Viljandisse. See oli üks tore elamus!

Krisette Sova, 5.d klass

9. klassi jõulunäidend

Liis Paul, 9.c

1.c ja 2.b jõulumaal

Soovijad said sõita poni seljas. Kõik seda veel proovida ei julgenud.
Oli tore ja ka õpetlik päev.

2.c linna raamatukogus jõuluootuse üritusel

I koht Rene Talt

II koht Sander Väljaots

III koht Anari Peedo

Palju õnne võitjatele ja aitäh korraldajatele!

Käsipallivõistlus 1.-3. klassile

Võitjana väljus 3.a klass, kes alistas finaalis 2.c klassi.